مركز الأزهر العالمى للفتوى الإلكترونية ينشئ وحدة "بيان" لمواجهة الإلحادمحمود متولى يعلق على انتقاله للأهلى: "أحترم جمهور الاسماعيلى "الأزهر للفتوى الإلكترونية يُدشن وحدة "بيان" لمواجهة الإلحاد والفكر اللاديني165 حدثا ثقافيا و600 متحدث في فعاليات معرض الإسكندرية الدولي للكتابوزير الآثار يفتتح معرض الملك توت عنخ آمون بالعاصمة الفرنسية باريس| صوربعد بسحب الاستشكال.. أصحاب المعاشات: السيسي ساندنا وأنقذنا من الأزماتوزير التعليم لأولياء الأمور: "سيبولنا ولادكم شوية مش هيروحوا في داهية"طارق شوقي: "زمان كنا بنقرأ لتوفيق الحكيم.. ودلوقت محدش بيهتم بالتشكيل"بالفيديو – بداية التصفيات.. بولندا تهزم النمسا بهدف بيونتكوفاء عامر تروى موقفا طريفا لشقيقتها آيتن وقت حدوث الزلزالعامل يضرب والده بآلة حادة فيرديه قتيلا في الواحاتمسعود بارزاني يعزي في ضحايا عبارة العراق«ألوية العمالقة» اليمنية: الحوثيون يحشدون مقاتليهم جنوب الحديدةالاتحاد الأوروبي: لا نعترف بالسيادة الإسرائيلية على الجولانالسجن مدى الحياة لـ«سفاح» حرب البوسنة رادوفان كراديتشحقوقيون يمنيون يطالبون بمحاكمة قيادات ميليشيا الحوثي أمام «الجنائية الدولية»مواعيد مباريات اليوم الجمعة 22-3-2019 والقنوات الناقلة.. مصر الأوليمبي وتصفيات إفريقيا وأوروبامؤتمر طب قصر العينى يوصى بضبط وظائف الغدة قبل وأثناء الحمل لحماية الأم والجنين50 منحة للإرشاد الأفريقى من جامعة القاهرة لطلاب طنطافيديو| طرح الإعلان الرسمي لفيلم "اللعبة الأمريكاني"

أسامة كمال لـ«اتحاد الكرة»: هل فيه شرط المستثمر الأجنبي ياخد الدوري (فيديو)

   -  
انتقد الإعلامي أسامة كمال، اتحاد الكرة المصري، بسبب الأزمة الأخيرة المتعلقة بمباراة نادي الأهلي وبيراميدز، قائلًا: "لما إحنا قبلنا الاستثمار الأجنبي في الكورة هو كان شرط المستثمر إنه لازم ياخد الدوري؟".

وأضاف خلال برنامج "مساء دي إم سي": "مش هاخوض في خناقة الأهلي واتحاد الكورة اللى النهاردة خاطب الأندية بالتأكيد على عدم مخالفة إجراءات التراخيص الممنوحة لهم كشرط لتجديدها، لأنه بموجبها يتم الترخيص بالمشاركة في بطولات الأندية الأفريقية، لكن سؤال للاتحاد، هل في هدف من استبدال ماتش في الدوري بماتش كأس بين نفس الناديين؟ هتفرق إيه؟ هل ينفع وإحنا بنجمع كل جهدنا عشان بطولة أمم أفريقيا إننا نعمل مشكلة من لا شيء؟ طب لو فعلا الأهلي انسحب بسبب التعنت ده وواضح إن اللعب بقى ع المكشوف قوى".

واستطرد: "هيستفيد إيه اتحاد الكرة من استبعاد الأهلي من بطولات أفريقيا؟ هل عشان نادي تانى يدخل؟ تانى بسأل لما قبلنا الاستثمار الأجنبي في الكورة، هل كان مشروطا ببطولة.. محتاجين رد؟ ولا لأ مش مهم الرد؟".
لمطالعة الخبر على جريدة فيتو

أخر الأخبار

الاكثر مشاهدة